OT: matematika - definice oblouku

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Úterý Srpen 8 14:16:25 CEST 2006


> neni to tajemstvi. delam si tady takovy maly opengl kreslici programek
> (mimochodem: docela me zaujaly vlastnosti opengl, je to parada ze
> vsechny graficke transformace se delaji primo na graficke karte), no
> chtel bych tam zabudovat funkci na kresleni elipsy/kruznice/arcu. No a
> tak jsem si docela naivne myslel, ze
> si vygeneruju jednu tridu, ktera vykresli oblouk definovany radiusy,
> uhlem pootoceni a zacatecnim a koncovym uhlem. Tuhle tridu potom bych
> potom pouzil jako zaklad na vykresleni vsech
> ostatnich objektu. ovsem uvidime jestli to bude takto realizovatelne. z
> principu jsou tyto objekty velmi jednoduse definovatelne, z vyjimkou
> onoho obecneho oblouku, ktery se klikacimi parametry
> bude definovat dost tezko. Dival jsem se i do zdrojaku qcadu, ovsem moc
> jsem toho nepochopil.

Tak to jste vybral opravdu hodne spatnou cestu. Uvedomte si, ze sice
treba kruznice je definovana tremi body, ale v 2D kreslicim programu
na ni staci pouze jeden a pul bodu (stred + polomer) -- tedy body,
ktere na ni _nelezi_, nicmene ji velmi pekne a nazorne urcuji.

Myslim, ze standardni elipsa (0,0,a,b) + posun + otoceni vedou.
Pokud ovsem chcete kreslit elipsu, ktera bude tecnou k peti
libovolnym okolnim objektum, pak to skutecne nestaci. Ale nevim, komu
by to k cemu bylo.

Tudiz se vykaslete na 5 bodu, jinak dostanete uzivatelsky
neovladatelny a i teoreticky bezcenny nesmysl. Za dalsi mam obavu,
zda je nekomu v praxi k necemu elipsa... ty bezierky by byly asi
uzitecnejsi.

Ono je vubec lepsi mit nejdriv problem a ten pak resit, nez resit
nejasnou predstavu o tom, co by se kdy mohlo k cemu (a komu) hodit.
To obvykle moc nefunguje.

MP




Další informace o konferenci Hw-list