OT: matematika - definice oblouku

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Úterý Srpen 8 12:51:59 CEST 2006

> potreboval bych graficky nadefinovat oblouk. Ten oblouk muze byt
> libovolneho tvaru, nicmene je to oblouk, takze z toho by melo
> vyplyvat (pozn: moje definice :), ze je to cast pootocene elipsy (proc
> pootocene? ->kdyz pouziji elipsu v zakladnim tvaru majici vrcholy
> soubezne s osou x nebo y, tak nedostanu vsechny mozne tvary oblouku
> ktere se daji touto elipsou vygenerovat, ovsem kdyz tu elipsu pootocim,
> tak dostanu dalsi stupen volnosti, ktery dovoluje treba pouziti v
> perspektive). Moje otazka zni:
>
> Kolik, resp. jake, body lezici na elipse musim zadat abych vypocital:
> [...]

3 body urcite nestaci, priklad: body (-1,1), (1,1), (1,-1), temi
muzete prolozit libovolnou elipsu, pro niz plati 1/a^2+1/b^2=1 se
stredem v pocatku.

Otazka je, zda je pro Vas ucel nutne, aby byla elipsa zadana body na
ni lezicimi. Nepripada mi to moc vhodne. A musi to byt vubec elipsa?
:)

ZdraviM.P.