JednotkyOT: Vakuova nadoba

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Pondělí Srpen 7 14:02:20 CEST 2006


A líbí se mi i tahle verze:

Učitel zkouší v hodině fyziky žáka:
"Máš přesný barometr. Jak pomocí něj určíš výšku školy?"
"Půjdu do posledního patra, uvážu na barometr dlouhou nit,
spustím jej dolů, dokud se nedotkne země a změřím delku niti."
Učitel není s touto odpovědí spokojen a proto se ptá:
"Znáš jinou metodu, při které bys uplatnil svoji znalost fyziky?"
"Jistě, půjdu do posledního patra, půstím barometr dolů a změřím dobu pádu..."
"Ne. To není to co bych rád slyšel, zkus vymyslet jinou metodu."
"Udělám z barometru kyvadlo, změřím jeho periodu v přízemí a v posledním
patře a ..."
"...ještě jinak?..."
"Změřím výšku barometru, postavím jej za slunečného dne na zem a změřím
délku jeho stínu, pak změřím délku stínu školy..."
"...jinak..."
"půjdu po schodech nahoru a barometr použiju jako měřítko ke změření výšky
stěny."
"...jinak..."
"Půjdu za panem školníkem, zaklepu na dveře a řeknu 'Pane školníku,
když vám dám tento pěkný barometr, řeknete mi jak je tato škola vysoká?'"

P.K.

2006/8/7, Pavel Kadečka <pavel.kadecka@gmail.com>:
> http://www.osel.cz/index.php?clanek=815
>
> Tady to je komplet ;-)


Další informace o konferenci Hw-list