JednotkyOT: Vakuova nadoba

Zdeněk Kašpar zdkaspic.hw@seznam.cz
Pondělí Srpen 7 13:56:23 CEST 2006

To mi pripomina tradovanou (bohuzel tim padem asi nepravdivou) historku
z fyzikalni zkousky:

- "Predstavte si - mate barometr a pred vámi je dvacetipatrovy dum, jak
by jste zjistil jeho vysku ?"

- "No to je preci jednoduche, budu barometr prikládat jeho hranou k
hrane toho domu postupne od zeme az k vrcholu a ziskam vysku domu v
'barometrickych jednokach' !"

- " ..... jakze ?!?!?! Opravdu to nejde jinak ?!"

- "Jeste by se s tim barometrem taky dalo vylezt na strechu toho domu,
hodit ho ze strechy pocitat si jak dlouho to trva, nez se dole rozbije o
zem a z rovnice tihoveho zrychleni hrave vypocitat vysku domu."

Omlouvam se z OT, ale do patka by to zapadlo
.Z.K.