Re: regulace ventilátoru - 450W

Dee Jay deejay@email.cz
Čtvrtek Srpen 3 09:38:20 CEST 2006

nooooooo tedy hukot  to je :-) já jsem nepočítal s chodem na plný výkon
protože to opravdu rachotí
ale při menších otáčkách  to ztichne , navíc mi šlo o něco precizního co
zazdím a už se o to nebudu starat.
Je to takový ten klasický,vzduchařský s oběžným kolem (nebo jak se tomu
říká)

DJ

----- Original Message -----
From: "Novotný Pavel" <novotny.pp@atlas.cz>
To: "'HW-news'" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Thursday, August 03, 2006 9:17 AM
Subject: RE: regulace ventilátoru - 450W

Mě spíše zaráží příkon toho větráku. Netuším, jak velký objekt tím celým
chcete vytápět, ale 450W větrák bude mít výkon kolem 1800m3/h a to je docela
slušný hukot.

Nojo. no. Reg. trafo na vyzkoušení je bezva věc, když ho máme....nevím
jestli ho tazatel má a těžko bude ochotem si je jen tak na zkoušku koupit
:)) Trafa 230/24 nebo 230/48 se povalují snad všude...
AZE

Psal jsem regltrafo na vyzkouseni.
Pak pouzit nejake autotrafo na zlomek vykonu.
Zrovnatak muzete dat to sekundarni  vinuti do serie s primarem ve stejnem
smyslu a zapojit vstup pres cele vinuti a vystup na odbocku. Ucinek
priblizne stejny.

Danhard
*******

Když stačí stupňovitě, není třeba regulační trafo a už vůbec ne na celý
výkon. Napětí sítě se dá snížit vhodným trafem se sek. vinutím zapojeným
proti napětí sítě, zkrátka se to odečte (nechytejte mě za nějaký fázový
posuv :)). Pak může například pro snížení na 180V stačit trafo nějakých
230/50V 100VA.
AZE