RE: Pípátko na rychlost...

Radek Benedikt benedikt@login.cz
Středa Srpen 2 09:55:54 CEST 2006


> > 1) náhon tachometru/impulsy u novějších aut --> chyba 
> vlivem různého 
> > průměru pneumatik

	Tohle je celkem bez problémů řešitelné, není na tom nic složitého.
Pokud se poohlédnem po normách a řešeních používaných u taxametrů tak je
metoda jednoduchá:
	Zařízení se přepne do režimu kalibrace a projede se s ním předepsaná
dráha (IMHO 1 km) tam a zpět. Z naměřených hodnot počtu pulsů na km se
spočítá průměrná hodnota a ta se zadá do zařízení. Toť vše.

	Vetší problém je ale se snímači otáček náhonu z tachometru. Dost
jsem se divil, ale bowden je zařízení, které dokáže nenápadně umlátit kde
co. Nikdy není ideální, a tak se různě přidírá a na základě toho v něm
vznikají docela slušné rázy. Kdysi jsme ve vývoji snímačů utratili nemálo
financí. Jinak nejjednodušší a provozně nejspolehlivější jsou pořád snímače
s kontaktem z jazýčkového relé. Hall vycházel hůř a navíc není tak nutný,
kalibrační konstanta je okolo 4000 imp./km (resp. 1000-10000).

bye,
     ing. Radek Benedikt (benedikt@lphard.cz) 




Další informace o konferenci Hw-list