Re: Pípátko na rychlost...
Pavel Kadečka
pavel.kadecka@gmail.com
Úterý Srpen 1 10:55:05 CEST 2006
Koukám, že všechny způsoby měření mají svoje "ALE".
1) náhon tachometru/impulsy u novějších aut --> chyba vlivem různého
průměru pneumatik
2) GPS --> nefunguje v tunelu
3) rychloměr z MIGu --> chyba vlivem větru
Pokud by se použil princip z cyklotachometru --> malý magnet na disk
kola nebo hřídel (menší odstředivá síla) a jazýčkový kontakt, mohlo by
to měřit poměrně přesně a dalo by se to i průběžně kalibrovat podle
toho jak by se sjížděly pneumatiky (zadal by se nový obvod kola).
Akorát instalace je stejně složitá (nebo složitější) jako pověsit se
na tachometr v palubce.
P.K.
2006/8/1, Ales Prochaska <prochaska@alsoft.cz>:
> Ono se to casem zprumeruje a pak to sedi +- par metru. Ty GPS s
> vestavenym barometrickym vyskomerem pouzivaji GPS vysku na prubeznou
> kalibraci toho barometru. Po par desitkach minut provozu ta vyska uz
> sedi velice presne. Treba by se to dalo pouzit.
>
> Ale kdybych si mel pipatko na rychlost stavet sam tak bych pouzil
> rychlomer z Migu ktery jsem kdysi sehnal v jednom bazaru. Ma to
> kontakt ktery sepne pri nastavene rychlosti, tak bych tam navolil 0.05
> machu a bez obav bych jezdil. Jen by nesmel byt vitr.
>
> Ales Prochaska
Další informace o konferenci Hw-list