Re: Pípátko na rychlost...

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Úterý Srpen 1 10:55:05 CEST 2006

Koukám, že všechny způsoby měření mají svoje "ALE".

1) náhon tachometru/impulsy u novějších aut --> chyba vlivem různého
průměru pneumatik

2) GPS --> nefunguje v tunelu

3) rychloměr z MIGu --> chyba vlivem větru

Pokud by se použil princip z cyklotachometru --> malý magnet na disk
kola nebo hřídel (menší odstředivá síla) a jazýčkový kontakt, mohlo by
to měřit poměrně přesně a dalo by se to i průběžně kalibrovat podle
toho jak by se sjížděly pneumatiky (zadal by se nový obvod kola).
Akorát instalace je stejně složitá (nebo složitější) jako pověsit se
na tachometr v palubce.

P.K.