[OT] HW RAID 1 stripping ?

Jan Kratochvíl kratochvil@ringier.cz
Úterý Srpen 1 09:33:01 CEST 2006

Ano, některé desky od Intelu (Chipset 915 a vyšší) podporuji tzv. Matrix
Storage.
V podstatě se jedná o to, že RAID svazek se vytvaří na úrovni partition na
disku a ne nad celým diskem.
Mám, používám, doporučuji, rychlost práce s diskem (disky) se opravdu
podstatně zvýší. (Mam 4x SATA HD na části stripe(RAID0 - rychlé) a na druhé
části mirror (RAID1 - bezpečné).Vyšší verze chipsetu umí i RAID 5, 10.

http://www.intel.com/design/chipsets/matrixstorage_sb.htm

----------------------------------
Jan Kratochvíl
e-mail: mail@42.cz
PDA: pda@42.cz
SMS: sms@42.cz
MOBILE: mobile@42.cz
----------------------------------

-----Původní zpráva-----
Od: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] za
uživatele k.novo
Odesláno: 29. července 2006 13:51
Komu: hw-list@list.hw.cz
Předmět: [OT] HW RAID 1 stripping ?

Analyzou rychlosti sveho PC jsem dosel k zaveru, ze nejuzsim mistem je HDD a
to i kdym mam 300GB SATAII WD.
Kupovat nejake 10k otackove disky mi prijde vzhledem k male velikosti
nevyhodne a tak me napadlo RAID 1.
Problem je, ze mam v PC i docela dulezita data o ktere bych nerad prisel.
Lze pro RAID vyclenit jen cast disku, aby se rekneme 2x 250GB ze dvou 300GB
disku aktivovalo jako RAID 1 a zbyle 2x 50GB zustalo jako bezny prostor bez
RAID?

Doufal, ze jsem se vyzvejkl srozumitelne.

Dekuji