Linearni stabilizator, zaklady?

Novotný Pavel novotny.pp@atlas.cz
Pátek Duben 28 10:17:44 CEST 2006

Nemáte v tom schematku chybu, podle me tam musí byt MOSFET s P vodivosti a
vy tam mate N ?

Dekuji, tak nejak jsem si to vice mene predstavoval, ale ve schematu vypadlo
uzememi U+ a tak mi to cele nejak nesedelo.

Jaky je vas nazor na takto reseny linearni stabilizator, neni lepsi pouziot
nejakou jinou koncepci?

V zapojeni je jeste jeden obvod jehoz funkce mi unika  a rad bych pozdal o
vysvetleni.

Jeste jednou dekuji

Ciprian

>OZ3 2x zesiluje řídící napětí

OZ1 je v rozdílovém zesilovači. Rozdíl U+ - U- zmenšuje a převádí na výstup
- GND

OZ2 se snaží o to, aby na výstupu OZ1 a OZ3 bylo stejné napětí

Pokud je RX zapojen na U+, obvod s Q1 převádí výstup OZ2 ze vztahu vůči GND
na vztah vůči výstupu (tedy emitoru Q2)

Kdyby R? byl 20k, OZ1 by "zesiloval" 0,1x, jak to bude s 10k vyžaduje více
myšlení, než jsem teď po probuzení ochoten podstoupit:-)

PH

<http://ad41.atlas.cz/statistiky/click.asp?id1=373&id2=16940&id3=102231&id4=
402&id5=37319&id6=54508&url=http%3A%2F%2Fauto%2Eatlas%2Ecz%2F>
www.vítejteveswwwětěautomobilů.cz