Linearni stabilizator, zaklady?

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Čtvrtek Duben 27 09:20:41 CEST 2006

OZ3 2x zesiluje řídící napětí
OZ1 je v rozdílovém zesilovači. Rozdíl U+ - U- zmenšuje a převádí na výstup - GND
OZ2 se snaží o to, aby na výstupu OZ1 a OZ3 bylo stejné napětí
Pokud je RX zapojen na U+, obvod s Q1 převádí výstup OZ2 ze vztahu vůči GND na vztah vůči výstupu (tedy emitoru Q2)

Kdyby R? byl 20k, OZ1 by "zesiloval" 0,1x, jak to bude s 10k vyžaduje více myšlení, než jsem teď po probuzení ochoten podstoupit:-)

PH
  From: P C
  priznam se, jsem v elektronice zacatecnik a tak se sanazim prijit na to jak veci pracuji "studiem" ruznych schemat.
  Narazil jsme na schema linearniho stabilizatoru z nejakeho regulovatelneho zdoje a nejak mi neni jasne jak to vlastne funguje.
  Schema je v priloze,

  Predevsim mi neni jasne:

    1.. Na jaky potencial se musi pripojit odpor RX v obvodu emitoru Q1
    2.. Funkce tranzisotru Q1 PNP,
  Nicmen mi unika i sama podstata toho jak to cele funguje,  dale pak  jak je to s potencialama a zemema (jak to, ze OZ napajene z jineho zdroje ridi MOSFET , ktery je vuci nim v plovoucim zdroji (se temnivam ja :-) ).