Linearni stabilizator, zaklady?

P C p.ciprian@atlas.cz
Středa Duben 26 11:35:32 CEST 2006

Dobry den,
priznam se, jsem v elektronice zacatecnik a tak se sanazim prijit na to jak veci pracuji "studiem" ruznych schemat.
Narazil jsme na schema linearniho stabilizatoru z nejakeho regulovatelneho zdoje a nejak mi neni jasne jak to vlastne funguje.
Schema je v priloze,
Predevsim mi neni jasne:
Na jaky potencial se musi pripojit odpor RX v obvodu emitoru Q1
Funkce tranzisotru Q1 PNP,
Nicmen mi unika i sama podstata toho jak to cele funguje,  dale pak  jak je to s potencialama a zemema (jak to, ze OZ napajene z jineho zdroje ridi MOSFET , ktery je vuci nim v plovoucim zdroji (se temnivam ja :-) ).

Dredem dekuji
P.Ciprian

Pokud se najde nekdo ochony kdo by mi ono zapojeni vysvetlil budu rad.
www.vitejteveswwweteautomobilu.cz