RE: Vlastnosti materiálu z pohledu sireni elektormagnetickych vln?

Novotný Pavel novotny.pp@atlas.cz
Čtvrtek Duben 20 15:31:44 CEST 2006

No nevim, jednak nevidím důvod, proč by základní termoplasty a polymery
obecně neměli být lineárním dielektrikem a pak k tomu aby si člověk udělal
představu, jak věci fungují nemusí být schopen odvodit "Ohmuv zákon z
Maxvelových rovnic", pokud si dovolím trochu parafrázovat.

Dnes lze postupovat i metodou virtuálního experimentu s využitím
matematického modelování v PC, člověk pak ani moc nemusí vědět, jak to ten
počítač počítá  a z graficke prezentace výsledků získá lepší představu než
mnoha hodinovým čučením na stránku popsanou rovnicemi o kterých je neslušné
hovořit ve slušné společnosti :-).
Zrovna řeším, tuhost mechanické konstrukce (návrh domáci CNC frezky), díky
PC a metodě konečných prvků mám krásně barevný obrázek z kterého vidím
kritická místa a mám informaci jak moc se mi to kde deformuje a popravdě si
ze školy již dávno nepamatuji nic z přednášek na dané téma, dokonce si již
ani nevzpomenu kdo se mi to před těmi 10 lety  snažil nalít do hlavy :-)

Jak už tu zaznělo, jedny konkrétní dielektrické anteny vyrábí Tonda Bezoušek
s manželkou o víkendech v garáži a kupodivu si nedělá velké starosti s
přesností a ono to funguje. Osobně jsem předpokládal, že antena pro
frekvence skoro 6GHz bude vyžadovat vysokou přesnost a především, že povrch
takové dielektrické tyče (vlastně vlnovodu) bude muset byt hladký. Nemusi
drzost povrchu je vetsi než u gramofonove desky a nejaka ta desetinka také
Tondovi nic neříká a kupodivu to nemam vliv na funkci (rostlináře).

Zdravim,

Nemuzu si pomoci, ale me to pripada, ze nez to navrhnete od podlahy, tak
stravite tak pet let ve skole s radnou prupravou v matematice a fyzice:).

Dalsi moznosti uz pak jsou jen upravy existujicich vzorcu(zase slusna
matematika/fyzika) a nebo pokus omyl v laboratori:).

Jinak nevim to jiste, ale jsou tyto materialy jeste vubec "lehce linearni"
dialektrika? Mam pocit, ze nee, to pak uz vubec nebude zadna sranda...

S pozdravem,
                Marek Pavlu