Re:Ruzne druhy kondenzatoru

Jaroslav Kotlaba kotlaba.hw@seznam.cz
Pátek Duben 14 21:38:13 CEST 2006

V prvni rade to je dane nazvem - foliovy ma jako dielektrikum folii,
keramicky ruzne druhy keramiky, vzduchovy nic atd.
A proc si takhle komplikujeme zivot?
Protoze ruzne druhy dielektrika maji ruzne vlastnosti, dulezite je chovani
v zavislosti na kmitoctu, potom jak ktera hmota zvetsi kapacitu kondenzatoru
ve srovnani se vzduchovym kondenzatorem s elektrodami o stejne plose
a stejne vzdalenosti, take elektricka pevnost je dulezita.
Obecne muzeme rici ze cim vetsi kapacita (nebo mensi rozmery pri
stejne kapacite) tim horsi ostatni vlastnosti.