FW: [OT] Dopructe repto 2.1 k PC.

Stribrnak email@europeum.cz
Čtvrtek Duben 13 09:01:58 CEST 2006

Ted jsem kupoval. Neni to sice 2.1 ale pouze
2.0 ale kvalitni. A cena rozumna.
http://eshop.impactcomp.cz/?Mode=Sti&StiId=52039

Cestmir

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz]On
Behalf Of Jaroslav Lukesh
Sent: Thursday, April 13, 2006 6:24 AM
To: 'HW-news'
Subject: RE: [OT] Dopructe repto 2.1 k PC.

> Behalf Of Tomáš Tomáš
> Muzete doporucit nejake skutecne kvalitni reprobedny 2.1k PC? Pokud mozno
> s nejakymi malymi satelity, mista na stéle neni nikdy dost.

Jedině udělat. TVM dělá dost vhodných repráků, vyberte si ten co má 92dB/W/m
citlivost, má i slušný rozsah (80Hz-15kHz) a jako výškáč mu tak bude úplně
stačit i piezzo do hodinek za 3Kč - anebo štěrbinový difuzor před středem
repráku. Bohužel označení si nepamatuji ale dalo by se najít na webu
tvm-valmez.cz. S můstkovým stereozesilovačem, napájeným z PC pak dosáhnete
závratné úrovně 108dB/m v otevřeném prostoru (v uzavřeném pak více).

A basy pod 80Hz?

1) ty nepotřebujete, masová hudba je už pěknou řádku let dělaná tak aby se
bez kmitočtů pod 120Hz obešla
2) pokud ano, žádný z konzumně vyráběných subwooferů není schopen slušné
reprodukce bez rezonančních vrcholů (výjimku tvoří výrobci pro muzikanty ale
i tam je impulsní odezva strašná - prostě rezonanční subwoofer, jen lépe
vyladěný)
3) udělejte si subwoofer, tvm dělá i pro subwoofer vhodné repro se dvěma
vinutími - nebudete potřebovat další zesilovač, jen tlumivku+kond. Rozsah
30Hz-80Hz se dá zvládnout. Na ještě nižší rozsah (od 15Hz v pásmu 3dB) se
zeptejte pana Grunta odtud, počítal jsem mu kdysi bednu inspirovanou FX18 z
webu - ale bez 100W zesilovače se pak už neobejdete, rozsah je tu na úkor
citlivosti, navíc ta plastelína tam...

To co si takto uděláte, si nikdy nekoupíte, protože se to tak dobré
neprodává.

JL.