OT: Osram nebo Philips

RVsoft rvicek@quick.cz
Středa Duben 12 17:53:34 CEST 2006

Ja jsem to tu kdysi psal. Mel jsem akvaria a ted misto nich teraria a
porad se resi nejake sviceni a topeni.

Vyzkousel jsem snad vsechno mozne i nemozne a co se tyka zarovek s malym
zavitem E14/<40W a nenasel ZADNOU co by vydrzela svitit dele nez mesic
(maximalne ojedinele kusy dva mesice).

Vsechny pouzivane se stabilnim rezimem jedno zapnuti denne a doba svitu
8h. Coz je pri vydrzi 2 mesice necelych 600h. Takze deklarovana
zivotnost 1000h je vic nez snem. Nevim jake lepsi podminky by ta zarovka
mohla mit.

Zlom nastava u prikonu nad 40W tam je jiz zivotnost takova, ze
vymenovani neni obtezujici - neregistruji to jako vyznamne. Pocitam ze
vydrzi svitit cca pul roku.

Jinak pro me jsou velmi dobre zarovky Philips Spotone 60W a ted nove
testuji Osram Halolux 60W (halogenka v normalni bance E27 a spot provedeni).

Jinak jestli mohu doporucit co se tyka svitivosti (zivotnost zatim nevim
mam je kratce) a barvy svetla tak usporku KanLux - maji trubici udelanou
jak rozrizlej pomeranc. I manzelka alergicka na barvu nekterych usporek
nepoznala, ze jsem ji prohodil zarovku za tuhle usporku.

Z low-end usporek velmi dobre zkusenosti se svitivosti a spolehlivosti
vyrobku Maxa. Bezne vydrzeji svitit dva roky (10h denne) a nestalo se ze
by odesly na elektroniku. Menim je po dvou letech kvuli oslepnuti
luminoforu.

Jinak se omlouvam p.Zahradnikovi za odklon od tematu, ale snad to nekomu
pomuze az si pujde koupit usporku.

RadekCX