a ještě nabíječky....

jan.kuba jan.kuba@seznam.cz
Pondělí Duben 10 20:30:37 CEST 2006

Mám tu teď na stole spoustu továrních nabíječek i bateriií, co jsem si
kde půjčil a sehnal ve firmě a po známých. Předem jsem vyřadil typy co
nabíjí za 10 minut
 ( Assman)  a ty , co zas nabíjí  16h a více a nemají žádnou logiku -
odpor v sérii s diodou a sekundárem trafa.
Zatím  zůstali jako favoriti 3 typy. Jeden z nich je od fy Sanyo - ozn.
MQR-02N.
Umí 4 AA články  a nebo 2x AAA. Nabíjí _nezávisle_ i jednotlivé články.
Tím pádem jde i kombinovat AAA a AA atd....
( měl jsem před časem také jednu nabíčku Sanyo - LC01EX avšak ta měla
všechny kontakty pro 4 články paralelně )
Nabíjí  impulzně se střídou okolo 0,5 sec, přičemž doba kdy nabíjí/
nenabíjí se v průběhu nabíjení nějak mění. Po ukončení nabíjení  přejde
na udržovací nabíjení.
 ( onen impulz cca 1x za 3 min ).
Krom toho, že nabije dobře i starší Accu s větším vnitřním odporem (
testováno i tak, že v sérii s novým článkem cca 0,33Ohm odpor, nebo 6
let staré NiCD 700mAh)  má takovou zajímavou vlastnost:
Pokud vložím již nabitý článek, nabíječka to po cca 2 minutách vyhodnotí
a přestane nabíjet.

  Zajímalo by mne , jak to vyhodnocuje, protože jsem v průběhu nabíjení
měřil napětí  a to bylo u právě nabitého článku jiné ( 1,438V), než
u čláku, který ležel nabitý na stole už dva dny ( 1,369V). Napětí se v
průběhu těch 2 min měnilo spíš skokově o několik desítek mV nahorů i
dolů od původního napětí, které měl  vložený článek .( takže "delta
peak" asi ne...)
Je možné, že se článek nějak před vlastním nabíjením zatěžuje, nebo
jinak testuje? Mám teď bohužel k dispozici pouze multimetr a měřením na
odporu v sérii s článkem jsem na nic kloudného nepřišel, vzhledem k
charakteru průběhu dobíjecího proudu.