RE: [OT] Jak se naučit kreslit v AutoCADU ?

Tomáš Pípal dargos@seznam.cz
Pátek Duben 7 22:59:01 CEST 2006

Priznam se, v autocadu uz nejsem schopen nakreslit nic slozitejsiho nez nekolik horizotalnich nebo vodorovnych car. Od te doby co me v prvaku na fakulte ukazali, ze existuje neco lepsiho, jsem kresleni v autocadu uz davno zapomel.
V inventoru jsem uz nekolik slozitejsich vecicek, v ramci ruznych cviceni na FS CVUT, nakreslil. Jednim z nich byl treba kompletni navrh ventilu pro potrubi, nebo momentalne navrhuji, jak uz jsem se tady zminil, prevodovku a nekolik dalsich veci kolem pro pohon dopravniho pasu. Take obcas kreslim v Inventoru i ciste 2D veci. S Inventorem mam uz celkem dost zkusenosti a proto si dovoluju porovnavat praci v inventoru a autocadu a odsuzovat autocad jako dnes uz neperspektni software, leda ze by se poucili a udelali autocad plne parametricky, ale stejnak by to bylo k nicemu kdyz uz prece maji Inventor.
Hlavnim prinosem Inventoru a dalsich strednich a vyssich cadu je jejich parametricnost. Oproti Autocadu kde vsechno musim kreslit vsechno presne a "vzdy napoprve" si muzu v techto cadech vsechno rychle od ruky nacrtnout a pote si teprve skicu okotovat, nastavovovat co ma byt kolme vodorovne a po dokonceni si zase muzu vsechny nacrty upravovat aniz by se rozpadly.

Vsem co chteji videt jak se v inventoru pracuje se podivejte na tohle male video http://www.xanadu.cz/dl/xoom/clip0016.zip (cca 2.5MB)
pozn: v dalsich vyssich cadech se pracuje hodne podobne