Jaky CAD? /RE: [OT] Jak se naučit kreslit v AutoCADU ?

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Pátek Duben 7 14:38:10 CEST 2006

Pekny den,

sam bych odpoved na tuto otazku rad znal v podobe nejakeho dobreho 3D
CADu zdarma (nemusi byt nutne GPL, to opravdu nepotrebuji), nicmene
zkusim odpoved, s cim jsem uspel pri tvorbe robota.

Na 2D kresleni jsem pouzil jeden z prvnich GPL CADu Qcad. Je to
primitivnost sama, ovladani se mi moc nelibilo, ale to asi proto, ze
jsem poznal AutoCAD R12. Moznostmi (uchopovymi rezimy) to umi ve 2D
to same, ale clovek se u toho umysuje a utuka k smrti (nevim, jak to
delaji, ale ten ACAD R12 jak s ctyrtlacitkovym tabletem, tak s
obycejnou mysi sel ovladat nejak inteligentneji -- asi to bylo tim
roletovym menu u uchopu ci vyuzitim klavesnice).

Pokud neni rychlost ovladani kriticka a staci 2D, Qcad vyhovi. Je ale
spatne naprogramovan (viz prekreslovani car, o ta ubohost, kdyz nekdo
neumi zaokrouhlovat v programu na spravnem miste).

Na 3D jsem pouzil mesicni zkusebni verzi ceskeho VariCADu. Musim
rict, ze jsem zasnul, jak snadno to slo -- vzal jsem 2D modely z
Qcadu, ulozil v DXF, nacetl VariCADem a velmi jednoduse a intuitivne
z nich vytahl 3D podoby a sikovnymi a velmi intuitivnimi 3D uchopy to
pak poskladal dohromady. Ovsem pravi machri mi take VariCAD nejak
haneli, tak nevim. Jejich argumenty uz si nepamatuji.

Zdravi Marek P.