Re: Kvaterniony /Re: OT: permeabilita vakua

ales drtik aldrtik@post.cz
Pátek Duben 7 12:52:12 CEST 2006

Jaroslav Kotlaba kotlaba.hw@

>Tato debata mi pripomnela knihu Terry Pretchetta "Veda na zemeplose"..
>Je v ni (mimo jine) pojem "Lzi_detem".
>Mini se tim postup, kdy urcity jev se popise tak aby mu posluchac
>predpokladane intelektualni urovne porozumel,
>i kdyz tomu, kdo to vysvetluje, je jasne, ze to co rika neni pravda.
>Napr. planetarni model atomu a "neutrony, ty nam vsem dobre zname zelene kulicky".
>Zrejme se Lzi_detem o Maxwellovych rovnicich tradovaly
>tak dlouho, ze na ty puvodni rovnice se skoro zapomnelo.

Ale daji se koupit:
http://www.engineering-shop.com/A_Dynamical_Theory_of_the_Electromagnetic_Field_1579100155.html
Tam pocital jeste s eterem.

 miroslav.soltisik@

>Tak taketo veci nepiste nahlas. Tu pritomny pracovnik CERNU to moze zabalit
>a s nim dalsich 5000 kusov.
>A vsetci ich dodavatelia (hlavne ti dvorni ;-))
>A cast EU byrokratov.
>Opatrne a potichu nam tu prezradte pointu. Valuch bude ticho vo vlastnom
>zaujme.
>Vypravej, prehanej,...

Zabalit - to myslite jako ti zesediveli fyzici ve sluzbach horke fuze, kdyz zjistli ze to jde o trochu chladneji ? :-}

Avsak prace z roku 1873 uz byla na natlak editora "upravena". Je ale v qvaterniove interpreaci:
http://www.rexresearch.com/maxwell.htm

Ales