PCI bus, zapis na ISA

Lubor Otta butan@geoinvest.cz
Pátek Duben 7 11:13:17 CEST 2006

Já zase moc nerozumím podstatě fungování PCI, prosím tímto o vysvětlení. Popíšu situaci:
Na PCI desce je šváb, který má dva uarty v sobě, další jsou  na desce vedle něj, tedy pouze 8-mi bitová datovka, a na blokovém schématu švába je blok označený jako pci>isa bridge.
A chová se to jak říkám. Zajímá mně zda to u Mostech ošidili, nebo je to obecná vlastnost toho bridge.
Lubor

----------
Od:	Zdenek Aster
Odesláno: 	7. dubna 2006 11:28
Komu:	HW-news
Předmět: 	Re: PCI bus, zapis na ISA

--===============0481588694==

Moc mi to neni jasne, pokud je to PCI karta se seriakama, tak predpokladam,
ze
na sobe nema zadny bridge pro ISA. Tak zalezi na implementaci te karty nebo
neco nechapem ???

Zdenek Aster

----- Original Message -----
From: "Lubor Otta" <butan@geoinvest.cz>
To: "'HW-news'" <hw-list@hw.cz>
Sent: Friday, April 07, 2006 9:30 AM
Subject: PCI bus, zapis na ISA

Zdravím konféru.
Při údržbě svého softu pro práci se sériovou linkou jsem narazil na
následující problém, zajímalo by mně zdůvodnění proč je to tak.
Pokud provedu 16-ti bitový zápis na 8-mi bitové zařízení na ISA sběrnici,
abych byl konkrétní, jde o dělící poměr rychlosti pro klasický UART, tak
hardvér nějak zařídí že se rozloží do dvou zápisových cyklů po 8-mi bitech.
Na UARTECH které jsou na PCI kartě, (jde o již dříve diskutovaný mostech
čip) tato konverze nenastane, vyšší byte se ztratí. Je to chyba implementace
bridge pro ISA, nebo obecná vlastnost?
Dík, Lubor