Re: Ještě k nabíjení...

J. Polivka jpolivka@mbox.vol.cz
Pátek Duben 7 08:41:00 CEST 2006

Nabijim pred akci na rychlonabijecce s automatickym ukoncenim, typ V-6000, u
Conrada jako model #UFC-2.
Vysledek v podstate stejny jako kdyz dam nabit, vybit, nabit.
Ted jsem delal asi 6 sad AKU NiMH z novych AKU firmy AIT (china) 2100 mAh.
Na prvni nabiti prumerne1935 mAh, na prvni vybiti prumerne 1950 mAh, na
druhe nabiti prumerne 2135 mAh.
Rozdily byly v jednotkach mAh.
Vice jsem neresil a sly do provozu.
Meril jsem na nabijecce viz zde :
http://www.cbazar.cz/html/bastl/nabijecka/nabijecka.html
Jedna zvlastnost teto nabijecky je, ze se sama rozhodne, jestli bude nabijet
vetsim nebo mensim proudem.
U techto vsech AKU se rozhodla pro pomalejsi nabijeni a vzhledem k tomu, ze
slo o prvni nabijeni, tak jsem byl spokojen.
Jsem zvedavy jake bude samovybijeni u techto AIT akumulatoru.
Trvaly dobijeci proud byt 1/100 C, asi ne. To jsem resil jen pro jisteni
napajeni pameti a to jeste kdysi davno u SRAM.
Snad bych to pouzil v garazi na dobijeni nahradni AKU do auta pres zimu, ale
na clanky, kde chci mit zarucenou kapacitu asi ne.
Urcite ale vice zkusenosti bude mit p. Andel.
Pokud by mel nekdo o nabijecky v odkaze zajem, (jeste je asi 10 ks) nebo o
tyto AKU AIT typ AA 2100 mAh nebo AAA 900 mAh (nove nepouzite), tak prosim
na soukr. mail. Rad vyhovim.
J. Polivka

Jak řešíte okamžitou dostupnost nabitých článků? Příklad:
Nabiju si sadu do blesku ( foťáku) a články odložím.
Pak nárazově ( třeba po měsíci) články osadím, abych pak v terénu
zjistil, že
nepodaj takovej výkon, jako když jsou čerstvě nabité. ( samovybíjení)
Na nabíjení " před akcí " není třeba čas a i kdyby, nabité články (
vybité pouze samovybíjením)
je vhodné zas nabíjet??
Co udržovací nabíjení  1/100C? S tím nemám moc dobrou zkušenost,
akumulátory, co jsou v
nouzových svítidlech nabíjeny trvale 40mA ( 4Ah burty) jsou  po roce
uplne mimo....
Dík za nápady....