RE: permeabilita vakua

Jaroslav Kotlaba kotlaba.hw@seznam.cz
Čtvrtek Duben 6 19:39:58 CEST 2006

Tato debata mi pripomnela knihu Terry Pretchetta "Veda na zemeplose"..
Je v ni (mimo jine) pojem "Lzi_detem".
Mini se tim postup, kdy urcity jev se popise tak aby mu posluchac
predpokladane intelektualni urovne porozumel,
i kdyz tomu, kdo to vysvetluje, je jasne, ze to co rika neni pravda.
Napr. planetarni model atomu a "neutrony, ty nam vsem dobre zname zelene kulicky".
Zrejme se Lzi_detem o Maxwellovych rovnicich tradovaly
tak dlouho, ze na ty puvodni rovnice se skoro zapomnelo.