OT Vzdialeny pristup, Was: OT Vzdalena sprava v WIndows 2000Profesional

Jan Matejka matejka@cat.cz
Čtvrtek Září 29 23:39:21 CEST 2005

> Mno viem ze je dost vyrazny rozdiel medzi roznymi klonmi VNC,
> asi ste nenatrafili na ten spravny. Ja to momentalne uz
> nepouzivam, ale moj kolega prisaha na UltraVNC (a co som
> videl je fakt o dost rychlejsi v prenose obrazu - vzdialeny
> komp bol za 9600baudovym modemom a tam poznate kazdy rozdiel
> :-) ). Ten ma rieseny aj prenos suborov.

UltraVNC http://www.ultravnc.com/ momentalne pouzivam. Za hlavni vyhody
povazuji:

je legalne zadarmo

rychlost danou pouzitim "zrcadloveho video ovladace" na serveru. Tim je
reseno, ze program na serveru se nemusi periodicky scanovat obrazovku a
zjistovat rozdily, ale driver primo dostava vykreslovaci prikazy, ktere
prenasi pres sit na klienta.

Klient se nemusi instalovat a je kompatibilni s protokolem puvodniho VNC.

prenos souboru

moznost internetoveho spojeni mezi klientem a serverem i pripade, ze jsou
oba v lokalni siti za routerem s prekladem adres (pouziva trik prekroceni
NAT pouzivany p2p programy)

Jeste doplnim tip na http://www.logmein.com/ , coz je sluzba a program
umoznujici vzdaleny pristup i na/z pocitace ktere maji pristup k internetu
pouze pres HTTP proxy. V omezene verzi je zdarma. Pouzivam to na spravu
pocitacu svych pribuznych. Umoznuje vzdalenou instalaci serveru v lokalni
siti.
Jan Matejka