I2C zatazena vypnutym zariadenim - hadanka

Pavel_t pavel_t@centrum.cz
Středa Září 28 20:01:17 CEST 2005

> Az na tie ochranne diody (ale to asi u jednocipu ktory ma tie nohy mat
> univerzalne asi nijako inak nejde, ci sa mylim?)

Mam dojem, ze mate pravdu, mozna by musely byt diody realizovane
tranzistory a byt sepnute pouze pokud je obvod napajen.

> <zvedavost> Ked uz ste tu, ako je to so Zilogom? </zvedavost>

To bych taky rad vedel, IO jsou sice popsany ale patri to ke slabsi
strance katalogoveho listu. Ochrane diody tam jsou, jsou zapojeny tak,
aby na vstupu mohlo byt az 5.5V ackoliv napajeni muze byt maximalne 3.6V
ale toto neplati pro vstupy ADC, na ktere muze byt privedeno max
napajeci napeti a to i pokud jsou pouzity jako GPIO.

V praxi jsme zatim nepotrebovali aplikaci kdy by bylo potreba aby cast
zarizeni bezela i kdyz MCU neni napajen. A to ani kdyz jsem pouzivali
x51. Samozrejme vyjma zalohovanych obvodu typu RTC apod.

Pokud jde o I2C tak slave rezim vyrobce vyresil takto: "The Z8 Encore!®
I2C Controller does not operate in Slave mode." :( Nicmene multimaster
je povolen, pouze musi byt zajisteno aby nesly mastery proti sobe,
nehrozi sice poskozeni HW ale ztrata dat ano. GPIO pri prepnuti na I2C
jsou automaticky nastaveny jako OpenDrain. Z toho plyne, ze v dobe klidu
I2C je SCL a SDA ve stavu vysoke impedance resp. maji byt drzeny
externimi PullUpy a v tomtez stavu jsou i pokud je MCU v nekterem z low
power rezimu, o vypnutem napajeni vyrobce mlci.

Kdyz bude chvilka casu zkusim to na kitu zjistit.

BTW: muzete se osobne zkusit zeptat na:
http://www.ecom.cz/ostatni/zilog_meeting.pdf
uznavam z Bratislavy je to pro Vas asi trochu z ruky... :-)

> Ocividne je tych, co nechceli zaplatit Philipsu, viac...

Jo je jich pry hodne, zejmena pokud jde o "male" vyrobce ruznych senzoru
  apod. jako je prave Sensirion vyrabejici zminene SHT11.

> Zeby som skusil zaregistrovat skratku TWI? :-)

Muzete. Moje fantazie a anglictina ted nestaci na vymysleni jine vhodne
zkratky ale mam dojem, ze lidi kteri by tyto zkratky vymysleli by bylo
dost. Jak dlouho Vas to registrovani znacek bude bavit? :-)

Pavel