nabijeni autobaterie

Vladimír Anděl vaelektronik@mirnet.cz
Úterý Září 27 09:26:15 CEST 2005

Pod plynovacim napetim (<14,4V) muzete nabijet 0,2C, v aute se do vybite
baterky cpe klidne i 30A. Nad plynovacim napetim se doporucuje max. 0,05C.
Konec nabijeni se zjisti bud tak ze napeti behem 2 hodin dal nestoupa, nebo
se to da omezit casem. Baterka se sice prebiji, ale za dobu sve zivotnosti
ma vydrzet snad 600 hodin prebijeni (kdysi hooodne davno jsem to slysel na
seminari od Akumy). Takze zalezi, jak casto ji nabijite - za cas vas pokusy
prestanou bavit a koupite si novou baterku.
Andel

----- Original Message -----
From: <mjfox@centrum.cz>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Tuesday, September 27, 2005 9:00 AM
Subject: Re: nabijeni autobaterie

To mam stejne vyhledove v planu, ale nabijecka se muze hodit tak jako tak.
Jde mi jen o to, jak nabijet baterii, aby se zbytecne neprebijela - proste
jestli napr. 16,5V pri pripojeny nabijecce neni moc. Nehodlam do toho
bastlit nejakou automatiku, proste se podivam kolik tam asi tece proudu a z
toho odhadnu, kdy asi bude z vetsiny nabita. No a pak ji odpojim.

Obvykla poucka je nabijet 1/10 kapacity, to je pro 40Ah cca 4A po dobu 10-ti
hodin, takze kdyz tam tece 2A, necham ji tam 2x tak dlouho.

P.K.