nabijeni autobaterie

Milan milger@pobox.sk
Úterý Září 27 08:51:04 CEST 2005


Pokial sa jeden clanok chova evidente inak ako ostatne, asi by som zacal 
uvazovat o novej baterii

Milan
----- Original Message ----- 
From: <mjfox@centrum.cz>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Tuesday, September 27, 2005 8:23 AM
Subject: nabijeni autobaterie


Poradite jak spravne nabijet autobaterii? Udelal jsem si nabijecku a moje 
dosavadni poznatky jsou:

napeti nabijecky naprazdno bylo asi 14,6-14,7V, baterie se nabijela pres noc 
(proud postupne klesa, na zacatku nabijeni byl asi 5A, rano neco okolo 1A), 
baterie pripojena na nabijecku mela asi 14,4-14,5V, kdyz jsem ji odpojil, 
napeti pomerne rychle kleslo asi na 13,7-13,8V a dal se uz menilo jen 
pomalu. Vzhledem k tomu, ze baterka ma 40 (nebo 44)Ah a byla uplne 
vylagrovana, tak jsem zvednul napeti nabijecky naprazdno asi na 15,6-15,7V, 
baterka se ted nabiji asi 2,5A-2A. Napeti na baterce je asi 15,2V.

Pokud se nabiji vyssim proudem (aspon 2,5A), tak clanky vyrazne plynuji - 
tolik, ze ani nejsou videt desky, jestli je to zvirenej kal nebo proste 
bublinky, nevim, spis ten kal. Jen treti clanek zleva (od minus polu) sice 
taky bubla, ale desky jsou videt furt - elektrolyt je v nem porad pruhledny. 
Nevim, jestli je to jediny dobry nebo jediny spatny clanek. Pokus se nabiji 
mensim proudem (cca 1A nebo min, stav potom, co se nabijelo tim mensim 
napetim 14,6V), clanky bublaj, ale elektrolyt je cirej, desky jsou videt.

P.K.

_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
Hw-list@list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list








__________ Informacia od NOD32 1.1233 (20050926) __________

Tato sprava bola preverena antivirusovym systemom NOD32.
http://www.eset.sk





Další informace o konferenci Hw-list