nabijeni autobaterie
Milan
milger@pobox.sk
Úterý Září 27 08:51:04 CEST 2005
Pokial sa jeden clanok chova evidente inak ako ostatne, asi by som zacal
uvazovat o novej baterii
Milan
----- Original Message -----
From: <mjfox@centrum.cz>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Tuesday, September 27, 2005 8:23 AM
Subject: nabijeni autobaterie
Poradite jak spravne nabijet autobaterii? Udelal jsem si nabijecku a moje
dosavadni poznatky jsou:
napeti nabijecky naprazdno bylo asi 14,6-14,7V, baterie se nabijela pres noc
(proud postupne klesa, na zacatku nabijeni byl asi 5A, rano neco okolo 1A),
baterie pripojena na nabijecku mela asi 14,4-14,5V, kdyz jsem ji odpojil,
napeti pomerne rychle kleslo asi na 13,7-13,8V a dal se uz menilo jen
pomalu. Vzhledem k tomu, ze baterka ma 40 (nebo 44)Ah a byla uplne
vylagrovana, tak jsem zvednul napeti nabijecky naprazdno asi na 15,6-15,7V,
baterka se ted nabiji asi 2,5A-2A. Napeti na baterce je asi 15,2V.
Pokud se nabiji vyssim proudem (aspon 2,5A), tak clanky vyrazne plynuji -
tolik, ze ani nejsou videt desky, jestli je to zvirenej kal nebo proste
bublinky, nevim, spis ten kal. Jen treti clanek zleva (od minus polu) sice
taky bubla, ale desky jsou videt furt - elektrolyt je v nem porad pruhledny.
Nevim, jestli je to jediny dobry nebo jediny spatny clanek. Pokus se nabiji
mensim proudem (cca 1A nebo min, stav potom, co se nabijelo tim mensim
napetim 14,6V), clanky bublaj, ale elektrolyt je cirej, desky jsou videt.
P.K.
_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
Hw-list@list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
__________ Informacia od NOD32 1.1233 (20050926) __________
Tato sprava bola preverena antivirusovym systemom NOD32.
http://www.eset.sk
Další informace o konferenci Hw-list