Re[4]: OT: Digitální kopírka

Ales Filip afilip@atlas.cz
Pátek Září 23 08:24:56 CEST 2005

Hello aze,

pátek, 23. září 2005, you wrote:

> Dík, ale zajímal by mne i čas za jak dlouho vytiskne druhou kopii (jinou
> stranu), tedy vlastně čas skenování a tisku dohromady. Asi by to chtělo
> vidět někde live.

Záleží na tom, za jak dlouho stihnete vyměnit originál :-)
To bych asi neřešil. Odhadem je to skoro stejně rychlé, možná rychlejší než u té
6512.

> Zatím stále vede Canon NP6512. Víte o tom, že v cenách
> kopírek je zamontován jakýsi "autorský poplatek" podle autorského zákona? Je
> to snad nějakých 600 Kč! Doufám, že nepřijde nějaký ouřada a nebude
> kontrolovat počty kopií!

Na to se vykašli, do toho nikomu nic není, pokud na tom nebudeš kopírovat pro
jiné lidi za peníze.

>  Nemám docela jasno, o co jde u tzv. "recyklačního
> poplatku".

To nemá v tomto státě nikdo, včetně příslušných ministerstev. Vydali zákon, ale
není prováděcí předpis. Kolega to řeší už asi měsíc.

>  A ještě další perla - výše uvedenou analogovou kopírku musí uvést
> do provozu "autorizovaný servisman", jinak prý nepotvrdí záruku. Takže nelze
> jen jednoduše rozbalit a zapnout do sítě, ale autorizovaně.

Když si to dokážeš sám vybalit a poskládat, tak není problém. Ale musíš tam
nainstalovat válec, nastavit jeho Offset, nainstalovat toner, atd.

Instalace by měla být zdarma. Lze to nainstalovat v prodejně na pultě,
znovu zabalit, a ty si to už jen odvezeš a zapneš do zásuvky.

>  A ještě něco, co
> mě zarazilo - všiml jsem si, že ke kopírkám Canon (nevím zda ke všem) se
> český návod PRODÁVÁ za nějakých 285,-Kč. Máte s tím někdo zkušenost? Přece
> český návod musí být povinně u každého přístroje. Není to nějaká finta, jako
> že třeba je tam nějaký pseudonávod a za ten opravdový si nechávají
> platit?????

Asi jak kdo. Jestli mají nějaký svůj dvoustránkový návod, který dávají ke
kopírce, a potom prodávají originál návod od Canonu za 285Kč, tak to je už
jejich věc.

Aleš Filip
Servisní technik BossCan CZ a.s.