MirneOT: doporucte akumulatory

jan.kuba jan.kuba@seznam.cz
Středa Září 21 22:41:45 CEST 2005

Jirka napsal(a):

> [...]
>znacka Sanyo mezi aku jednoznacne a vyrazne nejlepsi, od ostatnich je
>delila velka mezera. To se tykalo hlavne NiCD a kapacit do 2400mAh
>vcetne (ve velikosti SC, tedy nikoliv tuzka) a pro modelarske vyuziti,
>kde je zatez bezne i nekolik desitek A.
>
>Takto vybaven zkusenostmi jsem v dobre vire zakoupil NiMH AA Sanyo HR3U
>ruznych kapacit (postupne tusim 2100, 2300 a mozna i 2500mAh). Musim
>rict, ze v digitalnim fotaku me docela zklamaly. Nijak jsem je netrapil,
>nabijeni zhruba 0,25 az 0,33CA s detekci delta peak, presto pomerne

Dle mych zkusenosti je to tim, ze se stale nabiji tak malym proudem. Pak
se zveda vnitrni odpor
a pri nabijeni je na clancich velke napeti - diky tomu nektere nabijecky
hlasi vadny akumulator.
Daleko jsou doby, kdy se nabijelo vyhradne desetinou kapacity a pak se
vybijelo vetsim proudem.
Dnes je to vetsinou opacne - nabiji se vetsimi proudy , vybiji vetsinou
mensimi ( mp3 playery, radia atd..)
Tomu odpovidaji jine konstrukce clanku, nez byly treba prvni TESLA SLANY
NiCD 225,450.
 Alespon jednou za cas je treba provest nabijeni s proudem treba 1-1,5 C
a pred  uplnym nabitim
prejit na treba 0,2-0,4 C . I kdyz clanek ( vyrobce)  primo nepodporuje
nabijeni proudem 1C a vyssim, pokud ho  takto nabijite
a  " neprebijete" clanku to neuskodi. zaroven  je treba hlidat teplotu,
ktera velmi skodi. Mam vyzkouseno, ze mnoho clanku, ktere
byly vyrazeny z provozu diky tomu, ze je nabijec odmital, jdou vyse
popsanym zpusobem uvest zpet do chodu.
Tedy pokud nebyly vyslovene ve zkratu.
Honza