energie z tuzkove baterie

mjfox@centrum.cz mjfox@centrum.cz
Úterý Září 20 17:29:18 CEST 2005

Nekde na webu jsem zahlid test baterii v nejakem PDA - umelo merit asi spotrebovanou kapacitu z tuzkovek. Uz si bouzel nepamatuju, jaky presny cisla tam byly, ale mam asi takovou predstavu:

Tuzkovka "za petikacku" neboli zinko-uhlikova muze mit tak 100mAh

Alkalicka baterie je srovnatelna s akumulatorem, takze 1000mAh nebo vic.

No a akumulatory maj na sobe primo napsanou jmenovitou kapacitu.

Samozrejme, ze tuzkovek je cela rada i jeden vyrobce dela nekolik ruznych typu, pak je pojmenuje ruznymi obchodnimi nazvy atd.

Zinkouhlikovy baterky navic maj vetsi vnitrni odpor, proto se nedaji pouzit napriklad v digitalnim fotaku (ma takovy odber, ze pokles napeti vyhodnoti jako vybitou baterii).

Jinak nic Vam nebrani udelat si nezavisly test ;) vemte budik, nastavte rucicky na 12:00, pripojte baterii + zaroven zatizite prislusnym odporem a je to (musite ale vybrat takovy odpor, aby se baterie vybila do 12 hodin, jinak dojde k "preteceni" budiku a pujde zas od nuly).

P.K.