rotacny enkoder s absolutnym kodom

Pavel pavel_t@centrum.cz
Pondělí Září 19 18:41:50 CEST 2005

> On sa skor boji toho, ze program havaruje, atenuator prestane
> atenuatorovat a zblazni sa riadiaca slucka. Vzhladom na to ze ma v
> sebe zosilnovac s vykonom 300kW a priamo riadi zvazok s energiou
> 350MJ tak by to nebolo vhodne :-)

No a co na jednochip navesit jednoduchy analogovy ochrany obvod, ktery
pokud zjisti nejakou nepripustnou hodnotu nebo prudkou zmenu tak uvede
atenuator do definovaneho neskodneho stavu? Tim sice cely pokus skonci
ale nedojde k dalsimu Cernobylu:-) Pokud toto ukonceni nastane jen pri
opravdu vyjimecne konstelaci hvezd a ja nevim ceho jeste myslim, ze by
to sef mohl zkousnout.

> Po nabehnuti napajania to musi ukazovat rovnaku polohu ako ked
> vypadlo (raz sa nastavi a je pokoj).

Co to tedy navrhnout tak aby se to dalo nastavit co nejmensim poctem
soucastek, a toto nastaveni provest pri montazi zarizeni. Pokud to bude
dobre zdokumentovane tak nebude velky problem zmenit hodnotu pokud si
fyzici vzpomenou, ze potrebuji pridat/ubrat. Mozna, ze to bude vice
"wasserdicht, bombenfest und idiotensicher" nez nejaky prvek kterym muze
nekdo tocit...

To je dobra specifikace, to si musim zapamatovat. :-)))

Pavel