Kmitocet LC clanku

Daniel Valuch daniel.valuch@wanadoo.fr
Sobota Září 17 21:29:27 CEST 2005

Chyba lavky, u rezonancnych obvodov stratovy odpor ovplyvnuje rezonancnu
frekvenciu (ako som uz spominal je to priklad, ktory sa na prednaskach z
elektrickych obvodov pocita uz asi 100 rokov :-) Konkretne rezonancnu
frekvenciu znizuje; je to nakoniec logicke, odobera obvodu energiu.
Rezonancna frekvencia paralelneho rezonancneho obvodu s neidealnym
induktorom je definovana vztahom (prevzate z Tirpak: Elektrina a
magnetizmus II):

kde L, C su idealne nahrady komponentov a Rs je stratovy odpor cievky.
balu