Re: Jaký programovací jazyk ve výuce? -- Jak programovat

Ales Prochaska prochaska@alsoft.cz
Pátek Září 16 10:59:54 CEST 2005

Ono je to případ od případu, já říkám, že jedno dobře umístěné goto
může být strukturovanější a přehlednější než tucet učebnicových
příkazů. Něco podobného platí i pro if. Můj limit je, že s vnořováním
končím když to začne být na pohled nepřehledné nebo to vypadá graficky
špatně. A když se pouštím do 'řetízkového' if

if P0 then ...
else if P1 then ...
else if P2 then ...
else ... ;

tak je větev else vždy přítomna, i kdyby tam mělo být jenom raise
implementation_error. Totéž doporučuji pro všechny hluboce vnořené if
kde by se těžko dohledávalo kudy to vlastně šlo.

Aleš Procháska