Cinovani DPS

Jan Matejka matejka@cat.cz
Čtvrtek Září 15 17:24:49 CEST 2005

>Chtel jsem se zeptat jakym zpusobem resite v domacich
>podminkach nechemicke cinovani DPS. Napadlo me udelat si
> nejaky medenny nastavec na velkou 400W pajku, ale bojim se,
>ze vysledek cinovani nebude moc pekny a hlavne budou
>asi zajite vsechny otvory.

Asi pred 15 lety jsme v zamestnani pouzivali sikmo seriznuty medeny konec
pajedla. Ve stredu vznikle plosky (elipsa asi 10x15mm) jsme měli provrtan
otvor jako zasobnik pajky (něco jako vetsi obdoba nestroje hrotu zvaneho
minivlna). Desku jsme popatlali tavidlem a timto nastrojem cinovali. Co si
pamatuju tak to slo docela dobre. Pokud bylo dost tavidla a spravne mnozstvi
cinu v zasobniku tak se otvory nezalevaly. Vrstva cinu vsak byla dost velka.

Nedavno jsem zkousel cinovat vytvarovanou medenou licnou (idea byla vytvorit
něco jako medenou houbicku) pridratovanou k pajedlu. Vysledek byl vyhovujici
i pro smd, vrstva byla rovnomerna a tenka, ale licna se v cinu rozpousti a
tavidlo cerna. Tzn. pro moje potreby jedne desticky za 2 mesice to je
vyhovujici.
Zkusil jsem taky takovou tu zeleznou vatu na brouseni dreva, tam vsak byl
problem s odlamovanim kousku.

Jan Matejka