Re: Jaký programovací jazyk ve výuce?

Marek Sembol hwm.land@gmail.com
Čtvrtek Září 15 08:09:09 CEST 2005

No tak tady si dovolim oponovat: optimalizace kriticka je! A to mnohem
vice, nez kdysi a navic uz ji prakticky nejsou schopni pro moderni
procesory delat lidi.
Je tu siroka diskuze o tom, jaky je Pascal super a squely a
srovnatelny s cimkoliv jinym. Neni. Paskal jako jazyk byl vymysleny
pro vyuku (pro kterou se myslim docela hodi), ale neni pouzitelny pro
cokoliv jineho. Proto, aby se v nem dalo programovat do nej pribyla
cela rada ruznych doplnku a rozsireni a funkci navic. TurboPascal a
Delphi jsou toho zarnym prikladem. Mohu (a budu) ovsem souhlasit s
tim, ze s temi dodatky se stava Pascal normalnim nastrojem a volba
mezi nim a jinym nastrojem je otevrena.
Aha, je tu jeste vec, ze prekladac Pascalu je mnohem slozitejsi, nez
prekladac C. Ale to neni vec, ktera by nas musela trapit - mne teda
rozhodne ne:)
Marek