Brouseni vrtaku

Jirka zaloha@volny.cz
Pondělí Září 12 11:38:17 CEST 2005

Ales Prochaska napsal(a):
> Tak ja zkusim tu ciste kutilsko-mechanickou otazku :-)
>
> Vite nekdo, jak se maji spravne brousit spiralove vrtaky? Konkretne
> jaka je presna poloha osy valcoveho resp. kuzeloveho podbrouseni? Na
> internetu se daji sehnat docela zajimave materialy o brouseni vrtaku
> ale vsechno je to obecne, bez konkretnich hodnot nebo vzorcu.
>
> A umi nekdo nabrousit vrtak pomoci pripravku na brouseni vrtaku
> dodavaneho k ostricce Proma ON-800, coz je pomerne komplikovane
> zarizeni ktere pomoci jakesi kulisy prisouva vrtak, ale nikdo (ani
> [...]

Neporadim ani presny postup, ani nemam zkusenosti s popsanym pripravkem.

Zato pridam jedno varovani: v zelezarstvich se vcelku bezne vyskytuje
"Ostric vrtaku" nebo jaxe to jmenuje. Jde o plastovy kulaty bazmek ve
forme nastavce na rucni elektrickou vrtacku (ma v sobe i brusny kotouc).
Tento vyrobek VRELE NEDOPORUCUJI, rozpada a deformuje se za chodu, o
nejake presnosti a reprodukovatelnosti brouseni nemuze byt rec.

Tusim, ze to stalo radove stokoruny (???), jde o primo vyhozene penize.

--
Jirka