OT uspornost "uspornyh zarovek" (bylo Lampa s vrtuli)

"Zíka Aleš, Ing." Ales.Zika@pel.br.ds.mfcr.cz
Čtvrtek Září 8 16:13:38 CEST 2005

> Jak dlouho trva to predzhaveni? O usporkach se rika, ze na rozdil od
> klasickych zarivek sviti okamzite po zapnuti jako zarovky.

	Mam doma dve Philipsky, ktery jsem kupoval uz asi pred sedmi lety za
naprosto silenou cenu kolem 500 Kc (prvotni impula byl, ze mi CEZ k
vyuctovani pridal dva kupony na slevu 150 Kc na nakup usporky) a dotedka
fungujou bez problemu. Maji tri smycky vedle sebe, vypadaj jak radiator, a
po zapnuti asi sekundu dve zhavi, pak naskoci a par minut jim trva, nez
nabehnou na plny jas.
	Pak mam nekolik usporek ze supermarketu za 50 - 100 Kc, ty naskakuji
temer okmazite ale taky docela statecne odchazeji. Zpravidla umre startovaci
kondenzator mezi obema konci trubice, ktery ma zajistit predzhaveni a je
hrube poddimenzovan. Druha nejcastejsi zavada je vyschnuti elytu za Graetzem
v napajeni, ktery je opet hrube poddimenzovan (250 V). Ale kdyz clоvek vi
где проблема, tak to za par korun opravi a jede se dal... Вот
глобализациа...

			Ales Zika
			CSE Spoje Pelhrimov

			http://results.cz