OT upornost uspornyh zarovek ( bylo Lampa s vrtuli )

Pavel Novotný novotny.pp@atlas.cz
Čtvrtek Září 8 11:32:35 CEST 2005

Popravde by me take zajimalo jak dalece usporne jsou usporne zarovky. Hledal
jsem nejakou studii, ktera by vychazela z realneho faktu tj. sledovani
skutecne zivotnosti u co nejvetsiho vzorku vyrobenych usporek.
Me zkusenosti jsou vice nez tristni, snad zatim vsechny usporky se svou
zivotnosti ani nahodou nepriblizily k zivotnosti klasicke zarovky. Jednu
jsem cvicne rozebral a samozrejme odesel elit, me zkusenosti rikaji, ze
zivotnost elitu v pulznim rezimu je spise 1000 nez 6000 hodin a tak vazne
nevim kde vyrobci a nedia berou "dlouhe" zivotnsti usporek.

No tak lidi nelblnete, CEZ elektrinu vyvazi, ale prodavaji za kotovane ceny,
suma sumarum jde vice méne o ziskovou zalezitost , nic na co by jsme museli
doplacet my chudaci domaci spotrebitele.
Pokud na neco doplacime tak je to nabordel ve vedeni CEZu a rozvodnych
spolecnostech.

Tim "vari z vody" jsem myslel to, ze udelat malou zarovku neni problem, ale
malou usporku asi trosku jo (vlakno zarovky vs. nejaka ta elektronika +
trubice s plynem).

Sam mam doma jenom zarovky (+ jednu klasickou zarivku), akorat na jedno
misto bych dal mozna misto 60W zarovky nejakou usporku, pac svitidlo ma
limit 60W (je castecne dreveny, tak asi proto) a skoro bych potreboval aby
to svitilo trochu vic.

Ad "marketingovy kecy" - snad byste neverili reklame ;-)

Ad "srovnavaci testy " - neverim tomu, ze by je uz nekdo neudelal, napriklad
tusim MF Dnes dela obcas testy na vsechno mozny, jinak strejda Google by moh
neco najit.

Neco k tematu i tady:

http://www.orloviny.cz/zpravy/zpravy_direct.php?clanek=119

http://www.ekolist.cz/clanek.shtml?x=160396

Jinak problem okolo setreni energii je v tom, ze u nas uz takhle mame
nadbytek elektriny, proto se pod cenou vyvazi a rozdil musime zaplatit
samozrejme my, tuzemsti odberatele. Kdyz zacnem setrit energii, rozvodny
zavody min vydelaj a budou muset zdrazit (a vyvezt vic energie). Je to
postavene na hlavu.

P.K.