Re: Rychlost tenisáku

Ales Prochaska prochaska@alsoft.cz
Středa Září 7 10:37:14 CEST 2005

Na zaklade osobni zkusenosti tipuju, ze pouzivaji vysoce presne
a sofistikovane metody, napriklad odmereni papirovym meritkem z
monitoru ze dvou nasledujicich snimku a nasledne matematicke
zpracovani na kalkulacce.

Samozrejme se pri tom musi vzit v uvahu ruzne korekce, jako napriklad
sinus uhlu mezi osou kamery a trajektorii micku, koeficient sferickeho
zkresleni kamery v zavislosti na aktualnim nastaveni transfokatoru,
zpomaleni micku vlivem odporu vzduchu, korekce odchylky od idealni
balisticke krivky vlivem rotace micku atd. Podle platne metodiky se
tyto koeficienty vypocitaji s nejvyssi moznou presnosti a zaokrouhli
na nejblizsi cele cislo.

Okamziteho zobrazeni vysledku je dosazeno tim, ze se zobrazi s
nepatrnym zpozdenim, konkretne 0.25 sekundy po pristim servisu.

Ales Prochaska