Vykon EI transformatoru

Petr Simek psimek@jcu.cz
Středa Září 7 10:09:50 CEST 2005

On Wed, 7 Sep 2005, RV wrote:

> Uz nekolikrat mne zdroj z PC vytrestal. Neslo ani tak o ruseni s vlastniho
> spinaneho zdroje, ale o to ze ma spojenou zem s ochranym kolikem v zasuvce.
>
> Pokud je antena zemnena nekam jinam dochazi ke svodovym proudum pres koax.
> To zpusobuje hluchotu stanice a "zahadne najizdeni" signalu.

Pokud by hlavni problem zpusobovalo to propojeni zemi, pak bych zvazoval
reseni typu klasicke trafo, graetz, kond na nejake vyssi napeti a za to
stepdown menic, nejaky s mensi ucinnosti s pomalejsimi hranami aby to moc
nerusilo. Kdyz se mu da velka civka mohl by jet na malem kmitoctu jednotek
kHz. Ten stepdown by pak slouzil zaroven jako limiter nadproudu.