Vykon EI transformatoru

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Pondělí Září 5 12:48:40 CEST 2005

S tím šetřením každého V to moc nepřehánějte, pak se taky může stát,
že to odvezete o 1 km dál a zjistíte, že z trafa leze o 2 V víc, nebo míň,
než jste čekal. Ostatně někdy ani nemusíte cestovat, stačí trochu počkat.
Např. u nás doma jsme dlouhá léta mívali  nejčastěji 232-236 V, ale
nedávno to slezlo na 220, při zapnutí všech spotřebičů pak až na 218...

Osobně tvrdím, že při těchto výkonech bude měnič levnější dokonce i tehdy,
když bude odrušen tak, aby rušil méně, než samotný usměrňovač, který bude
v tom klasickém zdroji:-)

PH

From: <Cihak@dkv.lbc.cd.cz>
Vstupů je přesně tolik, kolik mám k dispozici :-).

Ano - 1V rezerva.

No, to je pěkné. Zapomínáte ale na to, že každý 1V navíc znamená cca 20W
ztráty na stabilizátoru. Proto se se snažím jít s napětím co nejníže. Není
problém udělat zdroj, který na ztrátách vyzáří víc než je užitečný výkon.
Legrace nastává, když se snažíte ztráty alespoň trochu minimalizovat. Za
usměrňovačem dál bude stabilizátor a i při nejoptimističtějších výpočtech mi
vychází cca 100W ztráty. Takového tepla se zbavit už není legrace. Pulsní
zdroj pro můj účel nepřipadá v úvahu - rušení.