MMC/CF FAT bylo: Prevodniky urovne - doplnění

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Neděle Říjen 30 22:03:46 CET 2005

Puvodni zprava ze dne 30.10.2005:

> Je to takové ošvindlované řešení, kdy se na PC vytvoří X souborů o
> fixní délce. Mikrokontrolér si je umí najít a pak zapisuje dovnitř
> nich po sektorech, aby nemusel šachovat s úpravama FAT tabulky.

A jo tak, tak to je cunarna :-) Ve vsi ucte :-)

> Ale je to aplikace pro ATMega128 a externí SRAM. Do PICu by se to
> sice implementovat asi dalo, ale nejspíš by byl problém s RAM
> pamětí. I tohle minimalistické řešení, které vůbec nepoužívá zápis
> do FAT tabulky je paměťově dost náročné, protože je minimálně nutné
> držet v paměti sektor a k tomu nějaké základní údaje jako pointery
> do FAT, strukturu disku atd.

No to snad neni problem s PICem...

> Plnohodnotná implementace FAT pro ATMega existuje taky, ale je za
> peníze nebo by to člověk musel vymyslet sám. Pro PIC jsem snad viděl
> jen všelijaké "read-only" implementace pro všelijaké MP3 přehrávače.

Ty jsem videl take. Nicmene tyhle kompilatory maji FAT udelanou pro
PIC v Basicu, v Pascalu i v Cecku:

http://www.mikroelektronika.co.yu/english/product/compilers/compilers.htm

Sel bych do toho, nechteji tak moc, jenze nedodavaji zdrojaky a to
bych zase musel ty kompilatory pouzivat pro vsechno, zatimco ja ted
jedu v PicBasicu a chtel bych jet primo v Assembleru, pripadne
pokukuji po CCS C.

Znamy mi rikal, ze za asi $150 koupil nejakou knihovnu FAT pro CCS C,
tak se ho zeptam. Pry zdrojaky jsou.

> Tohle je jedna z oblastí, kde asi PIC krok neudrží, s ohledem na
> směšně malou kapacitu RAM a s ohledem na nemožnost smysluplně
> připojit a adresovat externí RAM.

Jakto? Mam tu na stole vyvojovou desku pro tyhle PICy:

http://ww1.microchip.com/downloads/en/DeviceDoc/39646b.pdf

Ty snad umeji i externi RAM a to dost velikou. To nestaci?

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem
ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz