Rekonstrukce radia talisman 308U

Ales Martinek amarti@post.cz
Neděle Říjen 30 12:54:49 CET 2005

Dobry den
Opravit toto radio neni bubec zadny problem, ale pri opravach si musite
dat pozor protoze je sasi primo pripojeno na sit.
Sam sem zberatel techto radii a mam jich doma asi 40.
Z elektronek nejcasteji odchazeji UY1N a UBL21.
UY1N se da nahradit jednou diodou a odporem ale nedelal bych to protoze
pote odchazeji vsechny kondenzatory kvuli vysokemu napeti pri spusteni.
Normalne jsou katody studene a radio nema zadny odber a protoze UY1N
neni nazhavena tak ma velky vnitrni odpor.
Elektrolity se vymenuji bud za stejny typ nebo kdyz se nesezene tak se
stary rozebere a dovnitr se da novy o stejen hodnote. Paralerne k novemu
se dava svitkovy kondenzator o hondote 1-10nF kvuli VF ruseni. Stare ho
sprehledem odstranily ale ta nove si snim neporadi.
Pote je nutne zkontrolovat vazebni kondenzator 10nF mezi anodou triody v
UCH21 a prvni mriskou koncove pentody UBL21.

Jinak nikdy nepredelavat na plosny spoj protoze ho znicte prozberatele a
z radia ktere se na aukcich HRCS (http://www.radiojournal.cz/) prodava
kolem 300-500kc dle zachovalosti se stane bezceny smejd nebo ho nekdo
vezme pouze pro bedynku.

Pro dalsi informace me muzete kontaktovat souk. mailem.

Ales Martinek