jednosmerny motor

Ivan rozne.forum@zoznam.sk
Sobota Říjen 29 21:19:24 CEST 2005


Pan Krucinsky,
dakujem za odbornu pomoc. ,ali ste pravdu, odstrelilo mi vsetky diody na trojfazovom mostiku. 
Mozno mi viete este poradit, aky presny typ ochrannej diody zvolit.
Myslite, ze by bolo mozne zamenit vami odporuceny typ mosfetu za 6 kusov paralelne spojenych BUZ 10 ? 
A este jedna prosba. Pri vyzsich ot. ma seriovy motor nizky krut.moment. Ked urobim spatnu vazbu, vyhnem sa tomuto problemu, ci sa to neda "oklamat"
S uctou
Ivan SMREKOVSKY 
   ----- Original Message ----- 
  From: Kručinský Ladislav 
  To: HW-news 
  Sent: Thursday, October 27, 2005 7:19 AM
  Subject: RE: jednosmerny motor


  V zapojení je použitý mosfet SEMIKRON SKM111AR který má vyvedený source pro buzení gate, proto ty čtyři nohy. Kondenzátor je nekritický, slouží pouze pro kompenzaci přívodů od baterie. Pokud použijete kmitočet kolem 200 Hz, nemusí tam být.
  K vašemu problému - asi jste odstřelil diodu.

  Kručinský 





----------------------------------------------------------------------------
    From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Ivan
    Sent: Wednesday, October 26, 2005 8:26 PM
    To: HW-news
    Subject: Re: jednosmerny motor


    Pokial by som motor zapojil s cudzim budenim, nemal by byt s krutiacim momentom vo vyzsich otackach problem...ci sa mylim? Samozrejme chcem spravit spatnu vazbu cez operak  /opticka zavora + disk s dierkami upevneny na rotore/.
    Este sa chce opytat, aky kondik a aky mosfet /ma o jednu nozicku viac/ je pouzity v zapojeni?
    PS: dnes som vyskusal variantu s cudzim budenim /usmernene trafo 20V/60A, bohuzial nevyhladene kondikom/. Motor sa pekne rozbehol, no ked som parkrat za behu odopol a v zapati pripol budenie, cosi sa stalo. Budiace vinutie prestalo brat taky velky prud ako pri rozbehu. Po zastaveni som pokus zopakoval a motor sa uz nerozbehol. Mozno sam znicil jednu zo sestice diod /trojfazove trafo/...no napatie sa ani pri pripojenom budiacom vinuti nezmenilo /21V/, zhoduje sa /cca/ so stitkovim udajom trafa /3x20V/. Co sa mohlo stat ?  Mohol som odpalit budiace vinutie? Ale to je urobene z CU poriadneho prierezu /cca. 7x3mm/.
    Dakujem.


      ----- Original Message ----- 
      From: Kručinský Ladislav 
      To: HW-news 
      Sent: Wednesday, October 26, 2005 7:42 AM
      Subject: RE: jednosmerny motor


      Nevím o jaké diodě je řeč...
      Ve schématu, které jsem poslal, jsou dvě diody, jedna odvádí špičky vzniklé na indukční zátěži po každém rozepnutí mosfetu, druhá (brzdicí) odbudí reverzovanou kotvu aby motor nebloknul. O nějaké rekuperaci tady tuším nebyla řeč. Pokud tak nazýváte to ořezávání špiček, tak v mojí branži se to za rekuperaci nepovažuje.
      Rekuperace se běžně používá při brždění motoru a odvádí odbuzovací proud z kotvy do baterie. Představuje to v případě sériového motoru další stykač a jednu diodu navíc.
      Ještě poznámka k původnímu tématu:
      Na pohon soustruhu se ten sériový motor bez dalších úprav asi opravdu hodit nebude, ve vyšších otáčkách se mu snižuje záběrový moment, bylo by nutno zřejmě zpětnovazebně stabilizovat.

      Kručinský 





------------------------------------------------------------------------
        From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of pyjan
        Sent: Tuesday, October 25, 2005 9:01 PM
        To: HW-news
        Subject: Re: jednosmerny motor


        dioda se bude chovat jako shunt. 

        Ivan napsal(a):

          Dobry den,
          tomu nerozumiem....ako bude dioda pribudzovat stator,tok. Co to bude robit, ako sa to bude chovat podla Vas?
          Daskujem
            ----- Original Message ----- 
            From: milos.gregus@cz.abb.com 
            To: hw-list@list.hw.cz 
            Sent: Tuesday, October 25, 2005 4:38 PM
            Subject: Re: jednosmerny motor



            Preji pekny den, 

            pri fazovem rizeni serioveho motoru se charakteristika vubec neda nazvat hyperbolickou, zvlaste pro mensi uhly alfa. 
            Spise derivacni. 
            Pro PWM podle meho nazoru vam bude rekuperacni dioda vyrazne statorovy tok pribuzovat ( a brzdit rotor). 
            Pokud nepojedete na velké nebo plne otevreni. 

            Milos 



--------------------------------------------------------------------
            _______________________________________________
            HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
            Hw-list@list.hw.cz
            http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list

----------------------------------------------------------------------
_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
Hw-list@list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
  

--------------------------------------------------------------------------


      _______________________________________________
      HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
      Hw-list@list.hw.cz
      http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list



------------------------------------------------------------------------------


  _______________________________________________
  HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
  Hw-list@list.hw.cz
  http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20051029/60cc3ff9/attachment.htm 


Další informace o konferenci Hw-list