Rozliseni u plazmovych TVP

aze azehw@volny.cz
Pátek Říjen 28 18:53:29 CEST 2005

Ja bych to ani jako monitor nechtěl používat, jde o TV obraz. Ale ani ve
"specializovaném" obchodě jsem se nedopídil vysvětlení, proč mají plazmové
TVP 480 řádků. Dva prodavači odříkali naučené fráze a byli zjevně v koncích.
Bohužel ani ochotou nebyli příliš poznamenáni, spíš naopak. A to jde o
přístroje za desítky tisíc....Podstatné je to, že jsem viděl stejný obraz u
LCD a u plazmového TV a v případě většího TV obrazu jednoznačně vítězí
plazma.
AZE

----- Original Message -----
From: "J. Polivka" <jpolivka@mbox.vol.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Friday, October 28, 2005 10:15 AM
Subject: Re: Rozliseni u plazmovych TVP

Kdyz jsem se rozhodoval pro LCD TV / monitor, tak jsem se byl podivat na 32"
BENQ a presto, ze jsem avizoval svoji navstevu u prodejce nekolik dni
dopredu, tak to co mi predvedli byla hruza. Podle mne to bylo nastavenim.
Vedle LCD byl pusteny notebook a prodavac mi vesel buliky o nejakem 30 m
dlouhem kabelu, ktery pry mrvi ten obraz. Ram byl z plastu a to mne take
nejak nebralo.
Nakonec jsem koupil primo od dovozce LCD H&B typ 3200. Pekne to vypada,
provedeni lesteny hlinik, ale spise to ma barvu oceli.
Obraz TV jak kdy. Zalezi na vysilaci kvalite. Mohlo by to byt celkove lepsi.
Ale je to take tim, ze na to koukam dost z blizka.
Komercni DVD super. Amaterska dle zpracovani.
Jako monitor si to nemuzu vynachvalit.
Pouzivam videokartu MSI RX9600 XT-TDI128, ktera umi i rozliseni 1366 x 728.
Nove drivery umi i 1360 x 768 ale mne to nejak nechodilo a zatim nebyl cas
to rozchodit. Respective chodilo, ale behaly mi pres monitor vodorovne
kratke bile carky asi jako pri spatne VHS nahravce. Tech 1360 bych chtel
vyzkouset proto, ze je to delitelne 8 a na tech 1366 dochazi k male
interpolaci obrazu. Kdyby mne na to neupozornil kamarad s ostrizim zrakem,
tak bych si toho ani nevsimnul.
Na netu jsem nasel soft, ktery to umi nastavit i na starsich kartach presne
na pisel. Az dodelam rozdelany projekt, tak to zkusim. Ted se nechci
zdrzovat. Ten soft byl v nejake francouzske konfere dosti doporucovany.
Pracuji take s videem a strihem a tady je ten siroky monitor k nezaplaceni.
Jinak karta ma vystupy na dva monitory a strizna jeste nahled na klasickou
TV.
LCD ma nekolik prednastavenych rezimu a uzivatelsky, tak pozor na barvy
treba pri praci s fotkami. Chce to pak jeste zkouknout na poradnem CRT nebo
TV. Chystam se ten uzivatelsky rezim nastavit podle zkalibrovaneho CRT 22"
monitoru, tedy az bude trochu casu :-))
Jindra Polivka

Včera jsem vedle sebe viděl nové plazmové TV Panasonic TH-42PV500 (106cm,
1024*768) a TH-50PV500 (127cm). Když na nich běželo demo-video od Panasonicu
(HDTV), byl to super obraz jako na velkém monitoru. Když tam přepnuli
klasiku, tak se to příliš nelišilo od jiného typu stojícího vedle,  LG
RZ-42PX4 (106 cm, 852*480). Poněkud se lišila cena: 85, 130 a 59 tisíc. U
Panasoniců není v ceně ani podstavec na stůl, to je cca dalších 6 tisíc.
Velmi mne zklamal obraz na LCD SONY 40" KLV-S40A10E, přestože má 1366*768 a
8ms a ani jiné LCD nejsou nic moc, snad ty menší, ale určitě ne 37"a 40".
Máte někdo zkušnost s nějakou velkou plackou?
AZE