I2C/SPI - UART

Jan Waclawek wek@evona.sk
Středa Říjen 26 18:11:46 CEST 2005

David Belohrad wrote:

> Haha, vy me fakt bavite. Co je to nenarocna aplikace? Pouzivam
> softwarove generovany
> I2C protokol na vzdalenost asi tak 300 metru. Je to aplikace ktera hlida
> ztraty castic mezi
> dvema useky a kdyz nejake jsou, tak musi zastavit jejich produkci. kvuli
> radiaci a take kvuli
> bezpecnosti zarizeni. je tohle dost narocna aplikace? i2c pouzivam na
> nastavovani thresholdu
> a dalsich ptakovin. zatim to funguje dobre :)
> myslim ze misto dalsich diskuzi byste na to mel zacit spis pracovat -
> moznych reseni zde bylo
> [...]

Blahozelam.
Nie, nie je to dostatocne narocna aplikacia; najma ak I2C naozaj
pouzivate "len" na nastavovanie, pricom je mozne overenie toho
nastavenia, je na to dostatocny cas, a potom sa ta generacia castic
nezhasa na popud priamo prechadzajuci tym I2C. A aj tak je to stale len
predpokladam ubohy I2C master, ktory - aby som citoval klasika JB ktory
sem uz zial neprispieva - napisem so zavretymi ocami a s nohami na stole.
Prehanam, ale len preto, lebo som uz asi 3x v tomto threade naopisal,
preco SW riesenie - ktore urcite ma svoje miesto - nechcem.
Najvaznejsi argument je to, ze vopred neviem, co bude zavesene na tej
druhej strane - moze to mat urovne RS232, alebo 5V, alebo len nejaky
tranzistor z optoclenu; moze to chodit 300 Baud-115200 Baud, moze to mat
7-8-9 datovych bitov, paritny bit lubovolneho typu, moze to vyzadovat
nejake minimalne ci maximalne  moze to vyuzivat breaky. Pochopitelne
chcem mat k dispozicii vymozenosti typu FIFO, OE/FE/PE, break detect;
automaticky HW handshake je bonus. Je to nieco ako keby som vyzadoval po
Vasej aplikacii aby robila sucasne I2C master aj slave na vsetkych
rychlostiach, s plnou podporou I2C specifikacie, a nie len mastera ktory
navyse je pisany s vedomim, ze bude komunikovat len a len s PCFxxxx po
300m dobre definovanom kabli s yyy kOhm pullupmi (len tak strela od pasa
- podporujete clock stretching?).

Este stale vyhrava 16C55x aj za cenu komplikovanejsieho interface; ale
mozno si pockame aj na tie SC16SI7xx.

wek