Cecko pro PICe

Lukas Grepl L.Grepl@sh.cvut.cz
Úterý Říjen 25 11:24:14 CEST 2005

> mam takovy dotazek: Jak nastavim na urcitem portu/registru jeden bit na
> 1 nebo 0?
> Kdyz jsem udelal : PORTA(3) = 1; Tak to hlasi error. Ma se nastavit bit
> cislo 4 na jednicku. Nechces se me pracovat s funkcema AND a OR. To je
> potom silene neprehledne.
>
> Ja jeste jak se da kombinovat cecko s asm...
> Pouzivam cecko HI-TECH PICC

RA3 = 1; kdyby jste jej chtel invertovat, tak napriklad RA3 = !RA3;

Jinak v adresari PicLite/include najdete ruzne hlavickove soubory (napr.
pic1687x.h), ve kterych se dozvite jak se ktere registry v tom Ccku
presne jmenuji.

Asm kod se da v zasade pouzit tremi zpusoby. Bud jedna instrukce pres
pseudofunkci asm(), tedy napr. asm("clrwdt"); Dalsi moznost je pres
direktivy prekladace

#asm
	movf _a, w
	addlw 5
	movwf _b
#endasm

s lokalnimi promennymi se v podstate neda nijak rozumne pracovat,
globalni jsou pristupne pres _nazev.

Treti moznost je napsat uplne zvlast asm soubor, a slinkovat ho s
projektem, s tim ale nemam vubec zadnou zkusenost, takze podrobnosti nevim.

Ale myslim ze az na velmi vyjimecne pripady neni vubec potreba asm v C
pouzivat.

Kazdopadne doporucuji precist manual, tam se vsechno vyse uvedene
dozvite. Mozna ho mate na disku v adresari PicLite nebo se se da
stahnout nekde na strankach Hitechu, pripadne na strankach Asixu
http://www.asix.cz/download/hitech/piccliteman.zip

Lukas Grepl