jednosmerny motor

Úterý Říjen 25 07:29:07 CEST 2005

No nevím, stále mi připadá, že to žádný problém není. Brzdit (dokonce volitelnou intenzitou) lze zapojením, které jsem uvedl, prostě reverzujete kotvu nebo stator a řídíte intenzitu proudu, který v daném momentě je brzdicí. Těch stykačů se nemusíte bát, na manipulační technice vydrží okolo 3000 mh bez výměny kontaktů a to se tam reverzuje i dvacetkrát za minutu a rozběhové a reverzační proudy jsou ve stovkách A.
Buzení mosfetu (respektive desítek paralelních) je u nás děláno zapojením BD138 a BD139, spojené kolektory a báze, mezi kolektory a gaty je rezistor cca 20 Ohm (zpaměti si nevzpomenu) a tuhle dvojku tranzistorů budí šestice paralelně spojených invertorů CMOS řady 4000. Ale určitě lze zvolit sofistikovanější řešení, tuším kolega Anděl by v tomto případě pomohl.

Kručinský