Chybujici PIC

Michal HW michalgregor@centrum.cz
Pondělí Říjen 24 09:29:01 CEST 2005

16F873A je uplne jiny procesor - ma svuj PDF. Oproti 16F873 ma komparator a
asi jiny programovaci postup.
Michal
----- Original Message -----
From: "Petr Zapadlo" <zapadlo@melzer.cz>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Monday, October 24, 2005 9:21 AM
Subject: Chybujici PIC

Dobry den

tvorim takovou aplikaci s PIC16F873 (takovana 20Mhz), komunikuji s PC po
seriovem portu (57600) a objevuje se mi zde takova ducharina, ktere nemuzu
prijit na kloub:

Komunikace probiha stylem prikaz z PC - odpoved z PIC (pripadne cyklicke
vypisovani hodnot)

K procesoru mam povesene ledky, na kterych si indikuji v kterych castech
programu se prave pohybuje.

Po zapnuti vse funguje jak ma, po nekolika dotazech (pocet se meni  podle
polohy hvezd)  najednou jako kdyby ztuhne (ale pritom vidim ze preruseni od
tmr0 probiha), zastavi se napriklad v polovine vypisu hodnoty (kde
prokazatelne necekam na vstup s USARTu) a ceka dokud mu neposlu 2 znaky pak
dopise to co mel a a na vstup uz nereaguje. Pritom podle ledek vim, ze se
pohybuje ve spravne casti programu.

jeste nepochopitelnejsi je to v rezimu cyklickeho vypisu hodnoty:

zadam povel, pic zazne vypisovat hodnoty a po napr treti (1, ctvrte, pate,
osme) vypise z dalsi jen nekolik znaku a zastavi se (preruseni probiha,
program je urcite ve spravne casti, v tom miste 100% na vstup z USARTu
necekam), dokud mu neposlu 2 znaky , pak dokonci vypis te hodnoty (pokracuje
presne tam kde prestal) a opet cyklicky posila hodnoty dal na vystup USARTu.
Nicmene uz neni schopen nic prijmout, jako kdyby RX cast USARTu byla
nefunkcni. Reset procesoru vestinou nepomuze, vytazeni napajeni je jistota.

Vsechny mozne zdroje chyb v programu jsem se pokusil najit (chyby v
adresovani
programovych a datovych stranek).
Je mozne aby to delal vadny PIC? (jednou jsem ho potrapil prepolovanim pri
programovani)

Mam jeste jeden kus, ale ten pro jistotu nejde naprogramovat vubec.
Ten co jde ma oznaceni PIC 16F873-20I/SP
ten co nejde PIC 16F873A-I/SP
Na jake  rychlosti muze fungovat ten druhy ? (kdyz to nema uvedeno) CO
znamena
to A v oznaceni (v DS neni nic takoveho uvedeno)

Dik za jakekoliv nazory

PS programuji programatorem na LPT podle www.bezstarosti.cz a Rx USARTu
obsluhuji  cekanim v hlavni smyscce programu (preruseni od USARTu je
zakazane)

S pozdravem
--
Petr "Zapik" Zapadlo