Kviz na vikend :-)

Pavel_t pavel_t@centrum.cz
Pátek Říjen 21 22:33:56 CEST 2005

> Je to mozna uplne ujete, ale kdysi se IMHO pouzivaly tepelne voltmetry, ktere
> merily efektivni hodnotu tim, ze se pruchodem proudu ohrival drat a merila se
> jeho tepelna dilatace. Neslo by to podobne?

Toto se stale pouziva. Napr. ted se mi dostal do ruky palubni voltmetr
od VDO, ktery montovala automobilka Daewoo-Avia uricte jeste roku 2000 a
byl presne tohoto principu. To presne popisuje kde je lze pouzit -
nevadi spotreba, napeti kmita ale nas zajima prumer a merak neni
nachylny na mechanicke vibrace a naklon.

> vela ludi tu asi nema skusenosti s realnym a uz vobec nie priemyselnym
> prostredim :-) Tak biele plaste dole a von z labaku :-)

No ze to rikate zrovna Vy :-) Vzdyt cely CERN je velka laborator...

Pavel