Kviz na vikend :-)

Pavel hw@itherm.cz
Pátek Říjen 21 22:08:18 CEST 2005

co to zrcatko vychylovat primo magnetickym polem generovanym prouchodem
proudu v civce?

Pavel

----- Original Message -----
From: <Serych@panska.cz>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Friday, October 21, 2005 9:53 PM
Subject: RE: Kviz na vikend :-)

Je to mozna uplne ujete, ale kdysi se IMHO pouzivaly tepelne voltmetry,
ktere
merily efektivni hodnotu tim, ze se pruchodem proudu ohrival drat a merila
se
jeho tepelna dilatace. Neslo by to podobne?
Drat ohrivat proudem, dilataci hybat zrcatkem a na to svitit z dalky laserem
a nekterou z beznych metod laseroveho mereni snimat pohyby. Na miste samem
pak nebude nejen zadny polovodic, ale ani zadna jina elektrotechnicka
soucastka (mimo toho kusu dratu).

Jakub Serych